السبت، 25 أبريل 2009

اللهم لك الحمد


الهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك .. البوست المرة دي رد على بوست " اللهم بصرني بالحق" والي قلق ناس كتير عليا بس أنا النهاردة بعد ما الحمد لله انتهيت من الموضوع الي كان بيقلقني بما يتوافق معايا ويحقق ليا السعادة قلت أجي أطمنكم عليا .

أنا الحمد لله كويسة جدا واخدت قرار ريحني قوي وده بعد استخارتي الدائمة لله سبحانه وتعالى الي كل مدى بحس بنعمه عليا والي أنا مش أهل لها وأنما لأنه كريم فهو بيعمللني بماهو أهل له ،


الموضوع كان قرار مصيري ولازم اخده وأخد قرار فيه بس الي زود الأمر عليا أني كل أما أخد مشورة حد في الامر من باب " لاخاب من استشار" الاقيه مأيد الموضوع قوي والتأييد ده مش جاي من اي حد ده جاي من أهلي وجاي من اصدقائي المقربين وده الي خلاني لوقت أو اخر اقلق من نفسي وأحس اني مش بأخد قرارت صح... مكدبشي عليكم من باب بري لاهلي قلت خلاص امشي الموضوع مع الاستخارة الدايمة واني اقعد لوحدي كتير ادعي ليه لانه هو بس الي حاسس بيا وبمكنون نفسي ولان الي شيفاه والي بحس بيه مش بحكيه لاي حد أنما هو سبحانه وتعالي حاسس بيا وحاسس بالي جوايا والي بيدور بيا .



المهم علشان مش اصدعكم معايا يشاء القدير العليم أن الامر ينتهي بما يتوافق معايا وزي ماكنت حابة... لا ونعمة ربنا عليا اني اسمع تأييد من الناس الي كانوا شيفين أن رفضي للموضوع مش صح الاقيهم بعد ما الموضوع خلص بيقولولي انتي كنتي صح وكان اختيارك سليم وده كانت فرحة غالية قوي اني الاقي ربنا جبر كسري من ناحية وثبتني على الصح ومن ناحية تاني خلاني اكتر ثقة في قرارتي ، أملي في ربي كبير أنه يدخل الفرح تاني عليا وعلى قلبي لانه هو وحده بس الي عالم بالي جوايا وإلى نفسي فيه وبتمناه منه في كل لحظة .


الخلاصة أن اما الدنيا تضيق بيكم ألجو إليه روحوه لخلقكم قبل أي شي هتلاقوه حنين قوي عليكم وكريم قوي معاكم وحاسس قوي بيكم علشان هو خلقنا مش هيضيعنا وده ثقتي فيه انه مهما تمر الايام مش هيضيعني وهيرجع ليا كل الي فقدته وهيكون كرمه كبير قوي معايا باذن الله.

هناك 14 تعليقًا:

GiGi world يقول...

انا عايزه اعرف فى ايه
بس الاهم ان حبيبه قلبى كويسه دلوقتى
يارب تكونى بخير يارب
بحبك جداااااااااااااا

bos bos يقول...

انتى يا هانم هما مين اقرب اصدقائك اللى كانوا مؤيدين انا كنت معاكى اصلا وكنت معارضة الموضوع ولا انا مش من الاقرب دول

مش تجيبى سيرتى بكلمتين كده

تؤ تؤ

زعلان زعلان منك

وعلى الرغم من ده بدعيلك دايما وهفضل ادعيلك

قلب ينبض بالحب يقول...

جيجي
****
انا كويسة ياجيجي وبالسنبة لفي ايه ياقمر خلاص الي كنت تبعانة منه خلاص ربنا ازاحه عني ادعيلي قوي وانا ربنا يعلم اني بحبك قوي ويكفي اسمك بيفكرني بناس غالية عليا قوي

قلب ينبض بالحب يقول...

بوس بوس
*******
يابوسي ياحبيبة قلبي انا بقول ان الي تعبني ان المقربين كان شايفين رفضي مش مبرر وانتي من الناس الي كانت بثبت فيا لانك اكتر حد عارف ان قلبي فيه ايه وايه الي فيه، مش هتقدري تزعلي مني انا عارفة ادعيلي قوي قوي قوي انتي عارفة وحاسة بيا قوي قوي قوي

بيتنا القديم يقول...

"مهما تمر الايام مش هيضيعني"..
(:
حمداً لله على سلامتك..!

... amr يقول...

ربنا يقرب لك الخير و ييسرك أمورك
ويلهمك الصواب :)

!!! عارفة ... مش عارف ليه يقول...

إن شاء الله
دوما الله عند حسن ظن عبده به

وربنا يسدد خطاك للخير دايماً بإذن الله

فهو حسبك وهو نصيرك بإذن الله

---------------
على فكرة البوست اللي قبل ده
هااااااايل
وبصراحه موضوعه أكتر من رائع

خالص تقديري لك ولتخصصك

تحياتي
وليد

Jana يقول...

مش حاقولك اكتر من اللى قلتهولك هناك
تفائلوا خيرا تجدونه ان شاء الله
ومن توكل على الله فهو حسبه .
واستخارتك كانت دليلك
:)

قريت تدوينة رحلتك اللى قولتيلى عليها لاسكندرية
ولفت نظرى كلمتك اننا الاسكندرانية لا نعانى من الامراض النفسية
تقدرى تقولى فعلا ان البحر بيغسل قلوبنا دايما..عشان كده تلاقينا بننسى اى زعل بسرعة ومقبلين على الحياة

البحر يا عزيزتى يحمل شكوانا ومناجاتنا وسط امواجه ..
يدغدغ اوصالنا ومشاعرنا
يرينا حقيقتنا على وجه مياهه الرائقة
ويصفو بقلوبنا حتى نصبح بنقاء قطراته .
وذكرياتنا التعيسة تبقى كالملح يذوب به ولا يذيب قلوبنا

نورتينا انتى وباقى الجروب الجميل
:)

momken يقول...

علاقتك برنا حاجه تفرح اوى

وانتى اصلا حد جميل وتستهلى كل خير

الا قوليلى صحيح هو الموضوع كان ايه اصلاً ؟؟؟؟
:)

يعنى علشان نقول ربنا يتمم بخير وعقبال عندنا وهاتو الحلاوة والحركات دى


ربنا يوفقك دايما للثواب ياستى

بوست جميل


تحياتى

قلب ينبض بالحب يقول...

بيتنا القديم
*******
الله يسلمك يافندم ودعواتك لينا

قلب ينبض بالحب يقول...

عمر
*****
ميرسي ياعمر على الدعوة الجميلة دي وربنا يكرمك بكل الخير يارب

قلب ينبض بالحب يقول...

عارفة مش عارف ليه
*********
وليد ربنا يكرمك يارب بكل خير وميرسي على الدعوات الرقيقة دي وربنا يرجعكم بالسلامة يارب لارض البلد وتنورنا يارب

قلب ينبض بالحب يقول...

جنى
***
ياروح قلبي انتي عارفة ومتاكدة ان كلامك معايا بيريحني قوي قوي وانا فعلا بحسدكم على البحر وعلى جو السكندرية بواذن الله اشوفك قريب وسلامي للبنات وبووووووووسات كتيرة ليهم

قلب ينبض بالحب يقول...

ممكن
****
ميرسي لكلامك الرقيق ده وبالسنبة للمناسبة كانت ايه كانت خير والحمد لله ودعواتك معايا يافندم ربنا يكرمك ودايما منورني

إعلانات

المشاركات الشائعة