الأحد، 23 مايو 2010

لا للانصاف الرجال



قالتها للمرة المئة لن أقبل بأنصااااااااااااااااااف الرجال ولن ارضى الا بالرجل بمعنى الكلمة

كفاني ما قبلته من أشباه رجال لايملكون قرارت أنفسهم و لايستطيعون اتخاذ قرارت

بإنفسهم دون معاونة ذويهم كفاااااااااااااااني أنصاف رجااااااااااااااال



لأني لست بنصف امراة فهكذا الحياة لابد أن يكون بها تكافؤ

السبت، 15 مايو 2010

احلالالالالالالالام


بعد يوم طويل من التعب والارهاق ، صلت فروضها و القت بنفسها فوق سريرها وبمجرد أن غفل جفنها حلمت بهذا الحلم الذي يتكرر منذ وقت طويل ...لاتعلم لماذا ياتي لها بهذه الصورة في الاحلام على الرغم من كونه في الطبيعة غير هذا قامت من نومها على الرغم من تعبها وجلست على سريرها لبعض الوقت وانارة غرفتها ووقفت امام مراتها لعلها تجد تحليل وتفسير لهذا الحلم الذي يلازمها منذ ذلك اليوم ....متسائلة هل هذا الحلم له مخزى؟ ولماذ يأتي دائما عابس متكدر ...؟ لتصل بنفسها إلى حل لايستوعبه عقلها ولكن قلبها فقط مؤمن به نظرت مرة اخرى في مراتها محدثة نفسها هل من الممكن ان يحدث ؟...


رأت في الصالة خيال قادم إليه متسائلا عن سبب وقفتها على هذا النحو لم تجد إجابة وصمتت عن الكلام ورجعت مرة أخرى إلى مرقدها متسائلة عن سبب ذلك.


في اليوم التالي ذهبت لعملها لتخبر صديقتها بما حدث ويحدث كل يوم لتفاجا بصديقتها أنها حلمت لها بحلم مشابه ..ابدت استغرابها ومنذ ذلك اليوم تفكر في وجود تفسير ممكن لهذا الحلم الذي يتكرر لها كل ليلة و يبقيها في حالة ذهول لاتعلم تفسير له .

الثلاثاء، 11 مايو 2010

وحشيني قوووووووووووووي


وانا مالي بقى عاااااااااا ..عاوزة اروح لك قوي وحشتيني خالص بقالي يجي سنة مشفتكيش ولا رميت نفسي في حضنك والله من ساعة ما شفتك وانا نفسي اجيلك تاني وارمى نفسى جوه احضانك ..وحشتيني قوي يا اسكندرية وحشتيني قوي قوي قوي ..والله فعلا الي يروحك مرة ميقدرشي ينساكي انا لسة تفصايل رحتلي ليكي السنة الي فاتت في يوم 9/4 زي مأكون لسة انبارح ميتك تحفة وجوك بيشفيني قوي وبيخفف عليا همووووووووووووومي يااااااااااااااااااااه أنتي عارفة انك المدينة الوحيدة الي بحبها على الرغم اني مليش ليا أهل فيها أو أي علاقة بها من قريب ولا بعيد .




عارفة نفسي اجيلك أنا ومحمد والبسه المايوه الي جبتهوله للصيف وأنزل أنا وهو البحر علشان أول مرة يصيف تكون مع خالتوه ونلعب أنا وهو على الرملة ..بس مش باليد حيلة .. والله يا اسكندرية الولد سيد أبو محمد عنده شغل ومافيش اجازات الا نادرا .. وأنا نفسي أخرج قوي أنا وحمادة ونلعب مع بعض ..كمان ماما وبلال لسة جايين من رحلة مباركة ومش فارقة معاهم أي رحلة تانية لا ليكي ولا أي شاطى تاني .



البنت أوشا برضه نفسها تزورك زي بالظبط بس نعمل ايه ربنا يهدي ابو السيد وياخد اجازة كده ونطلع نبلبط لينا شوية في احضانك يا اسكندرية نفسي أكل ايس كريبم وأنا ماشية على كوبري المنتزه نفسي أبص لبحرك قوي مش عارفة ليه بحسه الوحيد الي حاسس بيا وبحسه فاهمني وسمعني وانا بكلمه


بجد بجد بجد جوك ميتعوضشي وميتك ملهاش مثيل وبجد بجد وحشتيني قوي قوي قوي قوووووووووووووووووي

إعلانات

المشاركات الشائعة