الأحد، 31 مايو 2009

يانساااء العالم اتعلموااااااااااا


اولا أزيكم عاملين ايه وحشتوني قوي قوي قوي، بس غصب عني الغيبة دي يعني شوية ضغط شغل بس والله شغل زي العثل لانه مع رئيس سابق كان معانا ورجع لينا تاني شخصية فعلا ماشاء الله لاقوة الابالله المهم بقى الي استفزني للكتابة النهاردة اني قريت خبر حلو عجبني قوي في الصحف ايه هو .



هقولكم اهو.. طبعا أنا مليش في السياسة زي ماانتوا خبرين ولا أنا مع أوباما ولاضده.. المهم بقى بس أنا بصراحة عجبني قوي موقف عملته مدمته وأم بناته وبجد هيخليني لو حبيت تيجي مصر تاني هعزمها على اكلة محشي عنب من اديا مع سلطة زبادي وفراخ بانيه ... أيه بقى الخبر ده هقولكم أهو انا عرفة اني غلسة قوي .. الست ميشيل أطال الله قامتها وزاد في سمرها رفضت تسافر مع جوزها وتيجي مصر ليه ياشوشو يا سمراء البيت الابيض علشان لسة البنتين الحلوين " ساشا وماليا" بيمتحنوا ومش هينفع تسبهم في موسم الامتحانات وتيجي مع أوباما لمصر وتسبهم لوحدهم في ظروف زي دي موقف والله يخيلي الواحد ينحني تقدير ليها على رغم طولي ... لانها على الرغم من منصبها كسيدة أولى للبيض الابيض الا أنها منستش دورها الأساسي كأم ويهمها مصلحة أولادها الي هو دورها الأول والأخير في الحياة .



هتقولولي ليه الموقف ده عجبك هقولكم علشان في ستات اقل منها في منصبها ومستواها التعليمي وبينسوا دايما دورهم الاساسي في الحياة كزوجة وأم ...أنا مش ضد ان يكون للمراة طموحات وعقلية مستقلة ورؤية خاصة في الحياة ده كله من حقها... بس انا ليا رؤية أو وجهة نظر أن الحياة دايما فيها المهم والاهم...أنا شايفة ان عمل المراة مهم بس دورها الاول كزوجة وام أهم ...ويوم ما يكون هناك تعترض بين دورها في الحياة وبين منصبها يبقى الاهم لازم ينتصر على المهم ...




تحياتي ليكي ياميشيل وياريت كل الستات يتعلموا ويشوفوا سيدة البيت الابيض عملت وفضلت ايه عن ايه وبجد انا عند وعدي أنك في الزيارة الجاية لمصر هتلاقي الورق العنب والفراخ البانيه وسلطة الزبادي موجودين ياشوشو بس تيجي ومعاكي اوباما وهعملكم أحلى وأجب ضيافة موووووووووووووواه يا شوشو... ويارب تفرحينا قريب بنجاح "ماليا وساشا" وساعتها ههديلك اغنية "الشاطر يرفع ايده" للانسة ماليا "10 سنوات"... وأغنية " أمورتي الحلوة" للمزمزيل ساشا "3 سنوات"

إعلانات

المشاركات الشائعة